آداب و رسوم مردم دبی | شهری که فرهنگش شما را شگفت زده خواهد کرد

آداب و رسوم مردم دبی | شهری که فرهنگش شما را شگفت زده خواهد کرد

سفر کردن به اکثر کشورها خاطراتی شیرین و به یاد ماندنی را در ذهن افراد به یادگار خواهد گذاشت و اطلاعات جالب و ارزشمند در زمینه غذا، فرهنگ، سبک لباس پوشیدن، تفریحات و تاریخچه مردم ساکن نواحی مختلف را به شما ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا آداب و رسوم مردم دبی را به طور کل برای شما شرح داده و از مذهب، مهمان نوازی، فرهنگ احوال پرسی و لباس ملی این منطقه زیبای عرب نشین بیشتر تعریف کنیم تا شناخت بهتری نسبت به شهر دبی پیدا کنید.

آداب و رسوم مردم دبی | شهری که فرهنگش شما را شگفت زده خواهد کرد

مذهب مردم دبی چیست؟

دین در کشور امارات متحده عربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اغلب شهروندان به خاطر احترام به این موضوع توجه زیادی در زمینه مسائل شرعی از خود نشان می‌دهند. اسلام دین رسمی در امارات است که در حدود 76 درصد از مردم این کشور از آن پیروی می‌کنند و مسلمان هستند. ادیان دیگر نیز مانند مسیحیت، بودیسم، هندوئیسم و... وجود دارند که همگی متعلق به مهاجرین هستند. در این کشور مسلمانان سنی از شیعیان بیشتر هستند در حدود 85 درصد سنی و مابقی شیعه می‌باشند.

مهمان نوازی در دبی چگونه است؟

آداب و رسوم مردم دبی در زمینه مهمان نوازی و خوش برخورد بودن بسیار پر آوازه است. در هنگام ورود به مجالس و مهمانی‌های این کشور در ابتدا با قهوه عربی به همراه گل میخک و یا زعفران به شما خوشامد گفته می‌شود. سپس به بالاترین قسمت سالن هدایت و در آنجا پذیرایی می‌شوید. در ادامه باید دقت داشته باشید که هنگام داخل شدن به خانه‌های ساکنین دبی حتماً باید کفش‌های خود در بیاورید، ورود با کفش به خانه نوعی بی حرمتی در فرهنگ مردم این کشور به حساب می‌آید.

نوع پوشش مردم دبی

آداب و رسوم مردم دبی در زمینه لباس پوشیدن از یک قاعده کلی برخوردار است زیرا بیشتر مردم این کشور مسلمان هستند و ترجیح آن ها به استفاده از عبای بلند و آزاد به همراه پوشش دست تا نوک پا می باشد البته این مقدار برای زنان و مردان کمی متفاوت است. داشتن حجاب به سبک عربی نیز از مشخصه های بارز زنان دبی محسوب می‌شود علاوه بر این استفاده از کفش‌های سنتی و راحت از دیگر آیتم های استایل عربی به شمار می‌آید که به علت گرمای شدید هوا در بین مردم این کشور بسیار محبوب است.

آداب و رسوم مردم دبی در ازدواج

آداب و رسوم مردم دبی | شهری که فرهنگش شما را شگفت زده خواهد کرد

شاید اولین چیزی که در ارتباط با آداب و رسوم مردم دبی در ازدواج به ذهن شما خطور کند، عقدهای سنتی و از پیش تعیین شده باشد! این موضوع دور از ذهن نیست؛ اما امروزه با گذشت زمان و وضع دستورات اصلاحی جدید سن قانونی ازدواج در این کشور بالای 18 سال تعیین شده از طرفی دیگر برای حفظ حقوق هر دو همسر در مورد نگهداری از فرزندان و شرایط مالی قوانین جامعی وضع شده است که نشان دهنده پیشرفت کشور امارات متحده عربی در زمینه حقوق فردی و اجتماعی انسان‌ها است.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم دبی در احوال پرسی

در فرهنگ و آداب و رسوم مردم دبی احوالپرسی و سلام کردن به یکدیگر از اهمیت خاصی برخوردار است و بیشتر مردم این کشور با خوش‌رویی و لبخند به استقبال یکدیگر رفته و مشغول به صحبت می‌شوند. از آن جایی که احترام به بزرگتر در امارات واجب است بر خلاف کشورهای غربی افراد با اسم کوچک خطاب نمی‌شوند و هر شخص با نام مستعار آقا یا حاجی خطاب می‌گردد. بوسیدن دست بزرگان مانند پدر و مادر نیز از دیگر فرهنگ‌های مرسوم کشورهای آسیایی و خاورمیانه به حساب می‌آید که در این کشور نیز اجرا می‌شود.

لباس ملی مردم دبی

آداب و رسوم مردم دبی | شهری که فرهنگش شما را شگفت زده خواهد کرد

مردان در دبی برای نشان دادن فرهنگ و تاریخچه کشور خود از لباس محلی عربی استفاده می‌کنند که دشداشه نام دارد. این پوشش شامل پیراهنی سفید و یک سربند همرنگ خود می‌باشد که توسط عقال مشکی رنگ در جای خود ثابت می‌گردد. به دلیل هوای بسیار گرم دبی مردم بیشتر به دنبال لباس‌هایی راحت و خنک هستند تا در برابر گرما و آفتاب از پوست خود محافظت کنند. زنان اماراتی با در نظر داشتن آداب و رسوم مردم دبی بیشتر از حجاب یا مانتوهای بلند با رنگ‌هایی تیره و یا خنثی بهره می‌گیرند.

فرهنگ غذایی در دبی

تنوع غذایی در دبی بسیار گسترده است و هر ساله گردشگران بسیار زیادی برای تجربه غذاهای شرقی و لذیذ عربی به این شهر سفر می‌کنند. غذاهای اماراتی از ماچبو (برنج با مخلفات گوشت) گرفته تا لگیمات (کوفته‌های شیرین) بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ غذایی دبی هستند که بیشتر به روش سنتی تهیه و آماده می‌گردد تا در دیس‌ها و یا مجمع‌های بزرگ مسی سرو شوند.

به دلیل اهمیت بالای مهمان در مجالس عربی معمولاً به شما لباس سنتی هدیه داده می‌شود تا به راحتی بر سر سفره نشسته و غذای خود را میل کنید.

بایدها و نبایدهای آداب و رسوم مردم دبی که قبل از رفتن به این شهر باید بدانید

به یاد داشته باشید که باید بعد از ورود به مساجد و یا مکان‌های تاریخی باید حتماً برای عکس گرفتن اجازه بگیرید و از ریختن هرگونه زباله در محیط اطراف خودداری کنید. همچنین انتخاب یک تور مناسب سفر به دبی پاسخگوی تمام نیازهای اصلی شما خواهد بود.

تیم مجرب و متخصص بدو دبی که در زمینه ارائه خدمات مسافرتی و تورهای تفریحی به شهر توریستی و مدرن دبی فعالیت می‌کند بهترین راهنما برای افرادی است که قصد سفر به کشور امارات دارند. مجموعه بدو دبی با دانش عمیق و گسترده خود در زمینه خدمات ویزا و بلیط هواپیما، تورهای گشت و گذار، بازدید از مکان‌های تاریخی تفریحی و همچنین برگزاری تورهای دست جمعی و خصوصی سفری به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

آداب و رسوم مردم دبی | شهری که فرهنگش شما را شگفت زده خواهد کرد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]